Daca as fi fost miliardar …


Cat timp trece pe langa tine n-o sa uiti anii copilariei … Ori tocmai acesti minunati ani, cand inca locuiam la Arad, mi i-am amintit vizitand Targul de masini – de anul acesta de la Bucuresti.

Melancolia m-a apucat cand am zarit, minunat renovat, un FIAT 1300 masina care pe vremea mea facea furori mai ales in randul adolescentilor. Costa mai bine de 50.000 de lei, stiu asta in comparatie cu SKODA 1000MB a tatalui care era cca. 45.000. Pe acele vremuri FIATUL era o marca foarte bine vazuta si vanduta in Romania. Existau de la modelul 600 la 850, 1100, 1300,1800 si daca imi aduc bine aminte chiar 2300. Concura cu RENAULT-ul care exista prin modelul Gordini, modelul 10, 12, (mai tarziu Dacia 1300) si minunatul R16. LADA, de fabricatie ruseasca, avea doua modele tari la vremea aceea : 1100 si 1300 ambele preluate sub licenta Fiat. SKODA era masina  care si-au permis-o ai mei de care mi-a fost legata toata copilaria si adolescenta.

In acele timpuri undeva departe, in Franta, isi facea aparitia CITROENUL DS (DS21 PALLAS), o minunatie a tehnici la vremea respectiva.

Sistemul Citro Matic i-i controla suspensia, directia, frana ambreajul si cutia de viteze. Avea 2175cmc si 106 cai. In plus modelele aparute dupa 1967 aveau faruri adaptive si injectie electronica. Conform unora masina creata de designerul Bertoni era construita pentru secolul XXIII.

Poate si  aceasta minunata creatie automobilistica, care la vremea respectiva era o super masina, m-a determinat ca 30 de ani mai tarziu s-o achizitionez pe Sofronica (primul nostru CITROEN C4). Masina de care am fost super multumit drept pentru care a aparut si Sofonel.

Peste ocean vedeta acelor vremuri era FORD-ul Mustang o masina care prin frumusetea ei se mai fabrica si azi, bineinteles imbunatatita. Putin stiu insa ca designerul ei era un roman.

Gata cu melancolia, cam atat pentru azi.

Nu stiu cum sa va spun dar motoarele si masinile fac parte din viata mea drept pentru care toata viata am muncit pentru ele. Daca as fi fost miliardar … as fi avut cu siguranta la ora aceasta  majoritatea masinilor din standul – retro !

Posted on 25/11/2014, in FIAT, masini retro, RENAULT, SKODA. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. fain! uite varianta mea de acum vreo 4 ani

Lasă un răspuns

