Blocati, cateva ore, „in nameti” la manastirea Prislop …


Pentru ca au venit azi si plecau maine  … mare graba pe musafirii mei, nu puteam sa nu le arat, cat de cat, zona .

Asa se face ca de dimineata i-am plimbat pe traseul Petrila , Lonea, Rusu ca after s-o intindem spre Manastirea Prislop.\

Daca am plecat  „vara” spre Prislop la intors a venit iarna. De fapt ea venise in timp ce intram in manastire.

Nu va vorbesc despre blocajul de cca o ora la dus, cand mai aveam doar 500 de metri pana sa ne parcam. A trecut cum a trecut…in manastire am intrat pe o ninsoare minunata.

Dumnezeu a vrut sa le arate lor, neamurilor mele, dar si mie (nu mai vazusem de ani buni iarna Prislopul) niste perisaje hibernale de exceptie.

Dupa ce am ajuns, cu greu, la mormantul lui Arsenie Boca, am salvat mai multe ghivece cu floricele de al inghet, luindu-le acasa. E bine de stiut ca se permite de catre calugarite luarea florilor aduse de pelerini in ideea, de altfel logica, de cat sa moara prin inghet mai bine sa fie salvate in casele crestinilor.

La intoarcere credeam ca drumul s-a deblocat cat timp noi ne-am plimbat prin incinta manastirii. Bucuria ne-a fost de scurta durata asa ca la prima panta mai abrupta, de frica ninsorii, ne-am blocat…

Unii curajosi au alunecat ba in santul de pe stanga ba in cel din dreapta, asa se face ca am stat ore bune in asteptarea unei masini care sa imprastie antiderapant. Nu stiu daca puteti crede dar sute de masini care doreau sa coboare nu puteau, pur si simplu le era frica.

Panta foarte mare se transformase intr-un adevarat patinoar. Masinile curajosilor erau repede scoase din decor de multimea celor care  … asteptau. Asteptau ca edili nostrii sa se miste cumva si sa puna niste antiderapant peste ghetus ….N-a fost sa fie, in seama edililor puteam dormi acolo, dar sa nu fiu rau au venit totusi, dupa cateva ore, dupa ce noi chiar reusiseram coborarea.

Niste inimosi au descoperit sub stratul de omat o gramada de zgura si au inceput s-o impratie . Asa se face ca mai multi au indraznit sa coboare. Au mai fost  masini scapte-n decor dar apreciez ca nu multe.

Noi am coborat, de nota 10, in frana de motor in viteza 1. Retineti Sofronel este asa de destept ca mentine relantiul la 900 de rotatii pe minut ceea ce ne-a salvat de la alunecare. Ce vreau sa subliniez este ca si nepoata mea, Lavinia, care desi nu are ca subsemnatul un milion de km (poate mai bine), a reusit sa coboare panta pe care muti soferi – barbati- au ratat-o .

Totul e bine cand se termina cu bine, bravo nepoata-mea, sper ca ati ajuns cu bine la casuta voastra !

Ca sa vedeti ca nu va spun prostii – pozele va pot comfirma  spusele mele .

 

Posted on 28/12/2014, in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Doar vara am fost la Prislop, se pare ca iarna e o adevarata aventura!

  2. Faină excursie ai avut! Exact peripețiile o vor face de neuitat!🙂

  3. Parintele Arsenie Boca v-a ajutat in chip minunat!!!

Lasă un răspuns

