Sarbatoarea etniei romilor din Romania la HUNEDOARA


Ieri de Florii, ca sa nu stam in casa, am plecat la Hunedoara sa vedem „Crucea de flori„.

Dupa ce am fotografiat-o din toate unghiurile, usa casei de cultura fiind larg deschisa, curiozitatea ne-a facut sa patrundem inauntru invitati fiind de un concetatean de-al nostru … mai inchis la culoare.

Era prima data cand am vazut aceasta minunata sala, ulterior am realizat ca era „Sarbatoarea etniei romilor din Romania” .

Asa se face ca, avand timp, am asistat la un spectacol 100% tiganesc. Acompaniat de formatia lui Brazilianu’  s-a cantat imnul Romaniei dar si cel al romilor.

Drapelurile celor doua natii erau arborate la loc de cinste .

Farmecul si culoarea spectacolului a intretinut-o ansamblul de dansuri populare tiganesti Barbunco Romano. Mi-au placut fetele mai ales in dansul oriental … tigancusile au fost la inaltime.

Au participat la eveniment personalitati ale romilor, ale orasului Hunedoara si senatori ai Romaniei. Nu in ultimul rand, „solisti de performanta” (Guta de la Alba Iulia).

Una peste alta, pe o vreme care incepuse cu putin soare ca ulterior sa fie inourata, am petrecut o duminica a Floriilor  intru-un cadru artistic deosebit.

Mi-a placut, romii nostri de data asta au fost la inaltime – n-au fost incidente.

Sper ca imaginile surprinse de mine sa va demonstreze cat de frumos a fost spectacolul tiganesc:

Posted on 06/04/2015, in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

