Toma COCONEA filmeaza pentru Discovery si National Geographic in Pestera Bolii


Cum va spuneam si pe Facebook  ieri am avut placerea sa-l cunosc personal pe idolul meu, marele campion al Vaii Jiului – Toma COCONEA.  Eram la Pestera Bolii cand un grup de sase tineri au coborat din doua masini …

Singurul pe care l-am recunoscut era Tomi al nostru, spun al nostru, pentru ca eu il consider cel mai reprezentativ sportiv al Vaii Jiului. Un om care ne-a tinut cu sufletulla gura ani de-a randul in cea mai dura competitie din lume, Red Bull X-Alps.

O competitie care prin intermediu  internetului si a tehnologiei s-a putut vizualiza in timp real. Ma repet pentru cei care inca nu stiu (in special Aradenii mei) in cea mai dura competitie din lume, organizata si sponsorizata de Red Bull sunt selectati pe criterii foarte stricte cei mai buni sportivi din intraga lume. Sportivi interdisciplinari, parapantisti, alpinisti, intr-un cuvan atleti complecsi. Este o competitie foarte dura in care mintea si corpul sunt supuse la eforturi incredibile, zilnic timp de 18 ore, pe parcursul a cca.1000 de km respectiv  in jur de 10 zile, in timp ce se traverseaza Alpii de la Salzburg la Monte Carlo ( pe teritoriul a 4-5 tari). Ori la aceasta suprema competitie, pe care am trait-o cu o intensitate maxima de fiecare data,  omul nostru, Toma Coconea, printr-o lupta si o daruire inumana ne-a facut mandri ca suntem Romani. Nu de multe ori am simtit sentimentul acesta, cu atat mai mult cu cat traseul acestuia prin minunatii Alpi ne este destul de cunoscut noua din concediile efectuate in zona.  Aveti aici un minunat filmulet. Mai multe puteti citi pe siteul http://www.redbullxalps.com 

Dar sa revin la vizita la pestera a lui Toma Coconea.

Ne-am  cunoscut repede, mi-a relatat ca se afla la pestera pentru a trage cateva cadre impreuna cu o echipa de la Red Bull in ceea ce se doreste un film de prezentare, pentru Discovery si National Geografic, a omului-sportivului-campionului Toma Coconea la el acasa. Si cand spun acasa voi sa intelegeti judetul Hunedoara, locul unde traieste si munceste. Minunatele obiective turistice ale judetului sunt promovate prin acest film, cum altfel mai bine decat prin intermediul eroului nostru cunoscut pe intreg mapamondul.

Daca initial am fost cucerit de el din mass media modestia si frumusetea interioara a acestui sportiv m-a cucerit pentru a doua oara si asta pentru totdeauna. I-am solicitat un selfie, am discutat cate si mai cate legat de competitia X-Alps, activitatea sa de la Scoala de zbor (un vis de-al sau care incerca sa devina realitate), de lupta „crancena” cu elvetianul Maurer  castigatorul ultimei editii. Ceea ce mi-a placut enorm a fost modul in care, cu extrema modestie, a vorbit despre     adversarii sai in special despre  Maurer, explicandu-mi pe intelesul meu, care a fost sansa acestuia sa castige cursa si nesansa sa. Ca un mare sportiv ce este mi-a subliniat ca cel mai  important intr-un astfel de concurs este sa participi si sa termini cursa.

M-am despartit parca cu parere de rau de campionul nostru dupa ce au tras cadrele in pestera noastra.

Si asa, cu ajutorul campionului nostru Toma Coconea, frumusetea Pesteri Bolii va putea fi admirata pe intreg mapamondul  prin intermediul unora dintre cele mai tari televiziuni din lume, Discovery si National Geographic.

Asociatia PetroAqua iti multumeste sincer – Toma Coconea !

[Sursa prima poza – Siteul Red Bull]

Posted on 19/04/2015, in Pestera Bolii, Red Bull X-Alps, TOMA COCONEA, Valea Jiului and tagged . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

Lasă un răspuns

