Vacutele de la Fermele ADO


Daca ieri am povestit despre procesul prelucrarii laptelui azi va povestesc despre vizita in fermele de vaci.

Insotiti de Alexandra – managerul si d-l Liviu – administratorul ne-am deplasat prin staulele de animale. La inceput ni s-au prezentat vitelusii, de toate rasele si culorile, obtinuti in fermele proprii.

Apoi am trecul la mamele lor, cele care asigura  productii record de lapte. Am aflat ca vacile, initial, au foat aduse din Germania personal de dl Liviu, dupa mai multe licitatii sustinute la ferme de profil, cu preturi ce depaseau 1000 de euro pe bucata. Curios din fire am intrebat daca o vaca costa 1000-2000-3000 de euro cat costa un taur. Raspunsul n-a incetat sa vina si spre satisfactia mea acestia sunt mult mai valorosi, pot sa atinga fabuloasa suma de 50.000 chiar 100.000 de euro. Concluzia ce am tras-o imediat, tot „barbatii” sunt mai valorosi …

Revenind la cele serioase am aflat ca in ferma sunt cca 400 de vaci de lapte, majoritatea Baltata Germana (apropoo, Baltata Romaneasca – o rasa extrem de productiva pentru Romania, adaptata la conditiile noastre , pur si simplu a disparut in cei 26 de ani de … „bunastare” la fel ca si mai toata economia (remarca mea) – ne spunea d-l Liviu) .

Am mai aflat de la domnia sa ca si vacile au „GPS” … De fapt un dispozitiv  care inregistreaza , bineinteles pe calculator, starea vacutelor, cati pasi au facut, daca sunt agitate sau nu ( semn ca sunt in calduri) , ne mai vorbind de memorarea la fiecare mulsoare a cantitatii de lapte, etc, etc. date foarte importate in analiza  factorilor decizionali din ferma. Am mai aflat ca hrana vacutelor, fanul , iarba,  sunt asigurate in exclusivitate de catre ferma prin forte proprii. Ferma se intinde pe o suprafata de 11 ha suprafata de pe care se asigura si hrana animalelor.

Ce vreau sa va mai spun, ca nu numai in filme vacutele asculta muzica clasica ci si la Fermele ADO. Muzica le relaxeaza la fel ca pe noi oamenii. Muzica si mancarea buna le determina sa dea lapte mai mult ( cca 20l/vacuta) si de mai buna calitate (grasime 4,5) . Si apropoo  de grasimea laptelui comercializat, pana la sosirea grupului de bloggeri am discutat cu niste localnici care zilnic isi cumpara laptele de la  dozator (vezi si postarea lui Ghiocel). Acestia erau foarte incantati de grasimea laptelui (faptul ca  nu este extrasa din lapte) ceea ce le permite sa obtina smantana si  altele. – sorry dar la asta nu ma pricep!

Spre finalul vizitei am vazut si mulgatoarele automate, ni s-a explicat pe larg si cu foarte multa dragoste pentru animale , cum intr-un timp record (distanta fiind foarte scurta – cca 500m)  laptele muls este transferat intr-o cisterna auto de unde ajunge  la usa Fabricii de procesare.

V-am plictisit destul cu povestile mele dar care mi se par extrem de interesante  si importante in a va determina sa treceti de maine la „produsele ADO. Cum am mai spus-o, pe Facebook, conditiile de prelucrare sunt impecabile, nu se compara cu ciobanul care face branza in varful muntelui – nici nu vreau sa ma gandesc in ce conditii se face aceea, chiar daca pana acum mancam asa ceva,  laptele este obtinut in exclusivitate de la vacutele din ferma,  care sunt hranite si ingrijite  la standarde inalte, nu in ultimul rand am cunoscut personal o parte din echipa care se straduieste sa ne asigure produse de o foarte buna calitate. Si poate cel mai important lucru este ca sunt produse romanesti, si astfel dam posibilitatea  catorva concetateni de-ai nostri sa-si castige existenta la noi acasa.

Inca cateva poze :

Fabricat în Hunedoara – Vizită în HD este un eveniment organizat de Sebastian Bârgău, Denisa Bârgău şi Călin Bobora, în colaborare cu sponsorii și partenerii de anul acesta: Sponsori principali: Carpatcement / Heidelbergcement Romania;Fermele ADO Țara Hațegulu

Parteneri: Pizzeria Napoli, Sara Cafe.

Posted on 15/05/2016, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un răspuns

